Τα περιστατικά που έφεραν στο "κόκκινο" την κατάσταση ανάμεσα στις δύο χώρες μετά την εισβολή του Αττίλα στην Κύπρο και οι 11 νεκροί σε καιρό ειρήνης
Από το "Χόρα" και το "Σεισμίκ", στα Ίμια και στη σύλληψη στον Έβρο
6/8/1976: Το τουρκικό σκάφος σεισμολογικών και γεωλογικών ερευνών «Χόρα», ξεκινά έρευνες για κοιτάσματα πετρελαίου εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο. O Ανδρέας Παπανδρέου να δηλώνει απευθυνόμενος στην ελληνική κυβέρνηση: «Βυθίσατε το “Χόρα”!». Μια δήλωση που ανεξάρτητα από το αν ήταν προϊόν προσυνεννόησης με την κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή (όπως υποστηρίζουν ορισμένοι) βοήθησε στην επίδειξη αποφασιστικότητας και στη σταδιακή αναδίπλωση της τουρκικής πλευράς.
19/12/1986: Θερμό επεισόδιο στον Έβρο, στη συνοριακή περιοχή του χωριού Πέπλος, όταν δέχθηκε πυρά ελληνική περίπολος από τουρκική έφοδο. Ακολούθησε κανονική μάχη με τη συμμετοχή Ελλήνων και Τούρκων από τα γειτονικά φυλάκια. Σκοτώθηκαν ο Έλληνας στρατιώτης Ζήσης Καραγώγος και τουλάχιστον δύο Τούρκοι στρατιώτες. Το επεισόδιο έληξε με τη διαμεσολάβηση των εκατέρωθεν νομαρχών και τη συνομιλία των υπουργών Εξωτερικών των δύο κρατών.
28/3/1987: Οι δύο χώρες φθάνουν στα όρια πολεμικής σύγκρουσης όταν το τουρκικό πλοίο «Σισμίκ» (όπως έχει μετονομαστεί το «Χόρα» , συνοδευόμενο από τουρκικά πολεμικά, βγήκε στο Αιγαίο με κατεύθυνση την αιγιαλίτιδα ζώνη ελληνικών νησιών. O πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου έθεσε τις Ένοπλες Δυνάμεις σε συναγερμό, διατάχθηκε ο Στόλος να βγει στο Αιγαίο και έκλεισε η βάση των ΗΠΑ στη Νέα Μάκρη. Η κρίση έληξε μετά την ανταλλαγή δηλώσεων των δύο πρωθυπουργών, Παπανδρέου και Οζάλ, ότι δεν επιθυμούν πόλεμο αλλά ειρηνική επίλυση των διαφορών, για να ακολουθήσει αργότερα η συνάντησή τους.
18/6/1992: Σε εικονική αερομαχία στην περιοχή του Άγιου Ευστρατίου δύο ελληνικών Mirage F1 με δύο τουρκικά F16. Tο ελληνικό αεροσκάφος με κυβερνήτη τον υποσμηναγό Νικόλαο Σιαλμά προσκρούει στη θάλασσα και ο ίδιος χάνει τη ζωή του
28/3/1996-31/3/1996: Με αφορμή την προσάραξη τουρκικού εμπορικού πλοίου στις βραχονησίδες των Ιμίων, το οποίο αρνείται τη βοήθεια από το ελληνικό Λιμενικό, η Τουρκία αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία σε αυτές. Μέσα σε λίγες ημέρες η κρίση κλιμακώνεται με τον Στόλο να βγαίνει στο Αιγαίο και Τούρκους στρατιώτες να αποβιβάζονται στο ένα από τα δύο νησιά, ενώ σημειώνεται και πτώση ελληνικού ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού (που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και τα τρία μέλη του πληρώματος) Με την παρέμβαση των ΗΠΑ, η κρίση εκτονώνεται, με τους Τούρκους στρατιώτες να αποχωρούν από τη βραχονησίδα, αλλά η ελληνική σημαία που είχε τοποθετηθεί από τον δήμαρχο και πολίτες της Καλύμνου, συμφωνείται να υποσταλεί.
11/8/1996- 14/8/1996: Στις 11 Αυγούστου 1996 πέφτει νεκρός από χτυπήματα με λοστούς και πέτρες από τουρκοκύπριους «αστυνομικούς» και πολίτες ο Τάσος Ισαάκ, κατά τη διάρκεια αντικατοχικής διαδήλωσης στη Δερύνεια της επαρχίας Αμμοχώστου. Στην κηδεία του, στις 14 Αυγούστου του 1996, δολοφονείται στη νεκρά ζώνη εν ψυχρώ από Τουρκοκύπριο ο Σολωμός Σολωμού, με πυροβολισμό στον λαιμό, ενώ προσπαθεί να ανέβει σε ιστό με την τουρκική σημαία.
9 Οκτωβρίου 1996: Τουρκικό αεροσκάφος F-16 μετά από εικονική αερομαχία με ελληνικό Mirage 2000 στο Αιγαίο αναφλέγεται και ο ένας από τους δύο χειριστές του (ο οποίος κατά σύμπτωση ονομαζόταν Ναϊλ… Ερντογάν!) σκοτώνεται. Ο δεύτερος καταφέρνει να χρησιμοποιήσει το αλεξίπτωτο και διασώζεται από τις ελληνικές δυνάμεις που τον παραδίδουν στη χώρα του. Οι Τούρκοι ισχυρίζονται ότι το αεροσκάφος τους καταρρίφθηκε και αρκετά χρόνια αργότερα ζητούν τη… δίωξη του Έλληνα πιλότου.
Σεπτέμβριος 1997. Η Τουρκία απειλεί να αποτρέψει με στρατιωτική ενέργεια την εγκατάσταση του ρωσικής κατασκευής αντιαεροπορικού συστήματος S 300 που είχε προμηθευτεί η Κύπρος, παρότι πρόκειται για καθαρά αμυντικό σύστημα. Με τη διαμεσολάβηση της τότε υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μαντλίν Ολμπράιτ, η Κύπρος συμφωνεί τελικά να μην εγκαταστήσει το σύστημα, το οποίο παραχωρείται στην Ελλάδα και εγκαθίσταται στην Κρήτη.
23/5/ 2006. Κατά τη διάρκεια εικονικής αερομαχίας στα ανοιχτά της Καρπάθου, έχασε τη ζωή του 36 ετών σμηναγός Κωνσταντίνος Ηλιάκης, όταν το τουρκικό RF-4 τον χτυπά με το φτερό στην καλύπτρα. Από τη σύγκρουση πέφτουν και τα δύο αεροσκάφη αλλά ο Tούρκος διασώζεται. Επισήμως ο θάνατος του αποδίδεται σε «ατύχημα» και «ανθρώπινο λάθος» του Τούρκου πιλότου.
12/2/2018: Το Πλοίο Ανοιχτής Θάλασσας «Γαύδος», που περιπολεί στην θαλάσσια περιοχή των Ιμίων μαζί με δύο ακόμη σκάφη του Λιμενικού Σώματος, εμβολίζεται σκόπιμα από τουρκική ακταιωρό και μόνο από καθαρή τύχη δεν υπάρχουν θύματα.