Στα σχέδια για την κατασκευή πλωτού διαδρόμου που θα συνδέει τον Δούναβη με τη Μεσόγειο αναφέρεται μερίδα του γερμανικού Τύπου. Η εφημερίδα Welt κάνει λόγο στη διαδικτυακή της έκδοση για «εντυπωσιακό έργο», σημειώνοντας ότι «η Ελλάδα, η ΠΓΔΜ και η Σερβία θέλουν να κατασκευάσουν ένα κανάλι, το οποίο σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα "θα μπορούσε να αλλάξει τη γεωγραφία των Βαλκανίων"».
Όπως επισημαίνει η εφημερίδα του Βερολίνου, «αναζητούνται επενδυτές για την κάλυψη του υψηλού κόστους» του πλωτού διαδρόμου με στόχο τη σύνδεση του Δούναβη μέσω του Μοράβα με τον Αξιό, ο οποίος εκβάλλει στον Θερμαϊκό Κόλπο, «δυτικά της Θεσσαλονίκης στο Αιγαίο», όπως σημειώνει το δημοσίευμα.
Στα μεγαλεπήβολα σχέδια για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου αναφέρεται και το γερμανικό ειδησεογραφικό δίκτυο n-tv με εκτενές δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του. Εκεί γίνεται λόγος για «το όνειρο ενός καναλιού» και επισημαίνεται ότι «ένα φιλόδοξο κατασκευαστικό εγχείρημα συναρπάζει πολιτικούς στα Βαλκάνια: Έλληνες, Σκοπιανοί και Σέρβοι θέλουν να διανοίξουν ένα κανάλι ναυσιπλοΐας, το οποίο πρόκειται να συνδέει τον Δούναβη με τη Μεσόγειο. Το οραματικό σχέδιο θα μπορούσε να αλλάξει για πάντα ολόκληρη την περιοχή».
Το δημοσίευμα σχολιάζει ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα «ιστορικών διαστάσεων» με στόχο να δοθεί νέα ώθηση στην οικονομική και εμπορική δραστηριότητα της περιοχής. Όπως παρατηρεί το n-tv επικαλούμενο αναφορές ελληνικών μέσων ενημέρωσης, «θα μπορούσε να επωφεληθεί από αυτό ιδιαίτερα η Θεσσαλονίκη».
Το γερμανικό δίκτυο αναφέρεται σε πρόσφατη επίσκεψη του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη στα Σκόπια, η οποία συνιστά όπως γράφει, «σύμφωνα με πολλούς παρατηρητές ένδειξη προσέγγισης. Σύμφωνα με τους ίδιους, ένα κοινό κατασκευαστικό εγχείρημα των διαστάσεων ενός καναλιού Αιγαίου-Δούναβη θα έφερνε πράγματι πιο κοντά τα κράτη της περιοχής. Το σχέδιο βρίσκει υποστηρικτές από τα ανώτατα κλιμάκια της ελληνικής πολιτικής», σχολιάζει το δημοσίευμα, αναφερόμενο στις σχετικές δηλώσεις του έλληνα πρωθυπουργού.
Ωστόσο, όπως τονίζει το n-tv, «είναι ακόμη ασαφές πως ακριβώς πρόκειται να χρηματοδοτηθεί το έργο-μαμούθ. Από κυβερνητικούς κύκλους στην Αθήνα ελέχθη το τελευταίο διάστημα ότι η υλοποίηση των γιγάντιων σχεδίων κατασκευής του καναλιού μπορεί να στοιχίσει σύμφωνα με υπολογισμούς περί τα 17 δις ευρώ. Εφόσον βρεθούν επενδυτές, σύμφωνα με τους ίδιους υπολογισμούς, η υλοποίηση του έργου θα ήταν εφικτή εντός έξι ετών», γράφει το γερμανικό δίκτυο, αναφερόμενο στο ενδιαφέρον που λέγεται ότι έχουν δείξει ήδη κινεζικές εταιρείες.
Τέλος, το δημοσίευμα εστιάζει και στον εξαιρετικό βαθμό δυσκολίας που έχει ένα τέτοιο εγχείρημα, επισημαίνοντας ότι «είναι ακόμη ασαφές πόσο ρεαλιστικό είναι».