Αρχείο

Οριστικό,η Ελλάδα θα συντηρεί πλέον την ΕΕ: Υπεγράφη η κοινή διακήρυξη Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ, Ιταλίας για τον μεγαλύτερο υποθαλάσσιο αγωγό φυσικού αερίου παγκοσμίως East Med!

Eλλάδα και Κύπρος θα είναι η "καρδιά" της Ευρώπης μετά την δημιουργία του μεγαλύτερου υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου στον κόσμο East Med. Ο σχεδιαζόμενος αγωγός της ελληνοϊταλικής κοινοπραξίας IGI Poseidon, στην οποία συμμετέχουν ΔΕΠΑ και Edison, θα είναι συνολικού μήκους 2.200 χιλιομέτρων με  κόστος κατασκευής 5,2 δισ. ευρώ και δυνατότητα μεταφοράς 16 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως προς την Ευρώπη! Μάλιστα το γεγον΄ςο αυτό γιορτάστηκε με μαχητικά από Ελλάδα, Ισραήλ και Ιταλία ναπετούν πάνω από την Ακρόπολη στο πλαίσιο της άσκησης «Ηνίοχος». Συγκεκριμένα,  δύο διελεύσεις σχηματισμού αεροσκαφών αποτελούμενου από 1 F-16 Blk 50 της ΠΑ, 1 F-16 Blk30 της IAF, 1 AMX της ITAF και 1 F-4E της ΠΑ, πέταξαν πάνω από την Ακρόπολή και στην συνέχεια πάνω από τον πορθμό Ευρίπου και στην συνέχεια πάνω από την γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

Για να καταλάβουμε λίγο τα μεγέθη, τo Γεωλογικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ εκτιμά πως στη λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου ίσως υπάρχουν μέχρι και 340 τρισ. κυβικά πόδια φυσικού αερίου, ποσότητα μεγαλύτερη από τα συνολικά διαπιστωμένα αποθέματα των ΗΠΑ. Αν όντως επιβεβαιωθεί η εκτίμηση αυτή, τότε θα πρόκειται για γιγαντιαία κοιτάσματα φυσικού αερίου, ίσως από τα μεγαλύτερα του πλανήτη!

Ο καθηγητής Α.Φώσκολος  αποκάλυψε όπως σας έχουμε αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο ότι "Πριν ένα μήνα, βγήκε ο Γενικός Διευθυντής της Γεωλογικής Υπηρεσίας του Ισραήλ και είπε «όχι, τα αποθέματα στην Ανατολική Μεσόγειο είναι τριπλάσια απ” ότι τα είχαμε εκτιμήσει αρχικά…. Εγώ τα εκτιμώ αυτή τη στιγμή σε 1 τετράκις εκατ. κυβικά μέτρα»… Στην ουσία λύνεται το ενεργειακό πρόβλημα της Ευρώπης…Θα γίνουν 3 αγωγοί από τη Κρήτη γιατί τα αποθέματα είναι πολλά»…

Όπως αναφέραμε σε προηγούμενο άρθρο μας, αυτή τη στιγμή, η ΕΕ λαμβάνει φυσικό αέριο από δύο κύριες πηγές, την Ρωσία στα ανατολικά και στην Βόρεια Θάλασσα (Νορβηγία, Δανία και Μεγάλη Βρετανία) στα δυτικά. Όμως η Βόρεια Θάλασσα είναι στα πρόθυρα της εξάντλησης. Στην πραγματικότητα, η εξάντληση έχει ήδη ξεκινήσει σε ορισμένες περιοχές.

Πριν λίγες ώρες, οι τέσσερις Υπουργοί υπέγραψαν Κοινή Διακήρυξη αναγνωρίζοντας το έργο του αγωγού East Med ως «στρατηγική προτεραιότητα για την εξαγωγή προς την Ευρώπη μέρους των υφιστάμενων αποθεμάτων φυσικού αερίου της Ανατολικής Μεσογείου».

Ο επόμενος μεγάλος στόχος για την προώθηση του αγωγού είναι η διακυβερνητική συμφωνία. Έτσι αποφασίστηκε η συγκρότηση μιας τετραμερούς ομάδας εργασίας με σκοπό την παρακολούθηση και τη στήριξη του έργου του αγωγού EastMed κάθε δίμηνο ενώ οι υπουργοί Ενέργειας συμφώνησαν να συναντηθούν εκ νέου στην Κύπρο σε έξι μήνες προκειμένου να εξετάσουν την πρόοδο των τεχνικών και των υπόλοιπων προετοιμασιών.

Μάλιστα η Ιταλία αναμένεται να παρουσιάσει το έργο στην επικείμενη συνεδρίαση των χωρών των G7 που θα πραγματοποιηθεί σε μία εβδομάδα στη Ρώμη.

Κοινή διακήρυξη για την προώθηση του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου EastMed, υπέγραψαν στο Τελ Αβίβ, παρουσία του Ευρωπαίου Επίτροπου Κλιματικής Αλλαγής και Ενέργειας Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, ο υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου, Γιώργος Λακκοτρύπης, ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης της Ιταλίας, Κάρλο Καλέντα και o υπουργός Εθνικών Υποδομών, Ενέργειας και Υδάτινων Πόρων του Ισραήλ, Γιουβάλ Στάινιτζ.

Σημειώνεται ότι η διακήρυξη περιλαμβάνει ειδικά αναφορά και στον – επίσης ελληνικού ενδιαφέροντος – αγωγό IGI Poseidon, που σχεδιάζεται να συνδέσει την Ελλάδα με την Ιταλία.

Σε δηλώσεις του ο κ. Σταθάκης επισημαίνει τα εξής:

"Η Ελλάδα υποστηρίζει τους σχεδιασμούς του EastMed, με τη διπλή ιδιότητα του στρατηγικού διαμετακομιστικού κόμβου και μελλοντικά, ως δυνητικά upstream χώρας στην παραγωγή φυσικού αερίου.

Είναι σημαντικό ότι με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης μελετών, το έργο κρίθηκε τεχνικά και οικονομικά βιώσιμο.

Θα συμβάλει στη σταθερότητα της περιοχής, ενώ θα οδηγήσει σε περαιτέρω ενίσχυση του ενεργειακού δυναμικού της Κρήτης και της Πελοποννήσου.

Το έργο περνάει στη δεύτερη φάση, όπου θα πραγματοποιηθούν οι τεχνικές μελέτες με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο μεσογειακός διάδρομος αποτελεί έργο που κινείται από την ιδιωτική εταιρεία «Ποσειδώνας», η οποία αποτελεί ελληνοϊταλική κοινοπραξία (ΔΕΠΑ και Edison).

Είναι καθοριστικής σημασίας η σημερινή συνάντηση, καθώς οι τέσσερις υπουργοί συνομολογήσαμε την στήριξη και από κοινού προώθηση του στρατηγικού αυτού έργου.

Συμφωνήσαμε με τους ομολόγους μου να κάνουμε εξάμηνες συναντήσεις, ώστε να καταγράφουμε την πρόοδο του έργου προς την επενδυτική ωριμότητα.

Η επόμενη συνάντηση μας θα γίνει στη Κύπρο».

Στη διακήρυξη προβλέπονται τα εξής:

•Τα μέρη στηρίζουν τη μετατροπή της Ανατολικής Μεσογείου σε εναλλακτικό διάδρομο φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.

•Το έργο του αγωγού EastMed, ενώ συμπληρώνει άλλες επιλογές εξαγωγών υπό αξιολόγηση, αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την εξαγωγή προς την Ευρώπη, μέρους των υφιστάμενων αποθεμάτων φυσικού αερίου της Ανατολικής Μεσογείου.

•Τα μέρη θα υποστηρίξουν της δραστηριότητες ανάπτυξης του αγωγού EastMed – και προς αυτήν την κατεύθυνση θα στηρίξουν την αίτηση της κοινοπραξίας IGI Poseidon για εξασφάλιση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης από τον κανονισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη».

•Τα μέρη θα ενισχύσουν επίσης τη μεταξύ τους συνεργασία, δημιουργώντας μια τετραμερή ομάδα εργασίας με σκοπό την παρακολούθηση και τη στήριξη του έργου του αγωγού EastMed και την εξέταση όρων για την απαραίτητη διακυβερνητική συμφωνία για επίσπευση της κατασκευής του έργου.

•Τα μέρη υιοθετούν την έκθεση της ομάδας εργασίας των τεσσάρων χωρών, ημερομηνίας 30 Μαρτίου 2017, αναφορικά με τον αγωγό EastMed, η οποία κατατέθηκε στον Επίτροπο Κανιέτε.

https://www.youtube.com/watch?v=QOB7xbB86t8

Oι...ιδιωτικές συναντήσεις...

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ