Προτού ανοίξει η "στοά" για την τελετουργία, τα μέλη της βεβαιώνονται ότι στο δωμάτιο όπου θα γίνει η συνάντηση είναι ασφαλές και προφυλαγμένο από τα περίεργα βλέμματα, όσων δεν ανήκουν στη στοά. Για τον λόγο αυτό, οι περισσότερες στοές βρίσκονται τουλάχιστον σε δεύτερους ορόφους, ώστε να μην ακούγονται τα όσα λένε και να μην τους βλέπουν, Ο αρχηγός της στοάς, γνωστός σαν "Σεβαστός Διδάσκαλος" ανοίγει τη συνάντηση, επιδεικνύοντας αυτό που είναι γνωστό σαν τιμωρία αθέτησης τον όρκου (ονομάζεται έτσι, διότι με τη διαδικασία αυτή προειδοποιεί το δόκιμο μέλος, για τις συνέπειες που θα έχει, σε περίπτωση αθέτησης του όρκου). Ο σεβαστός Διδάσκαλος κάνει τα εξής:
Σέρνει το δεξί τον χέρι κατά μήκος τον λάρυγγα τον, το χέρι τον το έχει ανοικτό και ο αντίχειρας βρίσκεται δίπλα στο λάρυγ γα τον, και το κατεβάζει προς τα κάτω. Αυτό ονομάζεται σαν το ποινικό σύμβολο του Εισερχόμενον Μαθητευόμενου Μασόνου (Δοκίμου) και υποδηλώνει την τιμωρία σε περίπτωση αθέτησης του όρκου.
Οι υπόλοιπες φωτογραφίες υπάρχουν στη συνέχεια του άρθρου-πατήστε "διαβάστε περισσότερα".
Στη συνέχεια γίνεται μια προσευχή που έχει σκοπό να μπερδέψει τον υποψήφιο που έχει θρησκευτικές τάσεις και είναι το θεμέλιο απ' όπου ο μυημένος μετακινείται σταδιακά προς τον Εωσφορισμό και τον Θεϊσμό. Αυτοί που αποτυχαίνουν σε κάποιο σημείο κρίνονται ανάξιοι για τα ψη λότερα μυστήρια και δεν προχωρούνε παραπέρα. Στην προσευχή υπάρ χουν Χριστιανικοί υπαινιγμοί, αν και η μόνη αναφορά στο Θεό γίνεται με τη φράση "τον Μεγάλο Αρχιτέκτονα του Σύμπαντος", τον περιβόητο Μ.Α.Τ.Σ.
Ο Αγιότερος και ενδοξότερος Θεός! Ο Μεγάλος Αρχιτέκτονας του Σύμπαντος, ο δωρητής δωρεών και χάρεων, Υποσχέθηκε ότι:
"Οπου υπάρχουν άνθρωποι συναθροισμένοι στο όνομα του θα τους ευλογεί" Στο όνομα του, μαζευτήκαμε και ικετεύουμε την ευ λογία τον σε κάθε μας πράξη, ώστε να γνωρίζουμε ότι υπηρετούμε το δίκαιο και όλες οι πράξεις μας, μας οδηγούν στη δόξα στη γνώση και την αρετή. Και σε ικετεύουμε Ω! Κύριε και Θεέ, να ευλογήσεις την συνάθροιση αυτή και να μας φωτίσεις μέσα από τον Υιό του Δικαίου, να πορευόμαστε στο φώς. Αμήν.
Η συνάντηση συνεχίζει μέχρι τη στιγμή της κύριας τελετής για τη μύηση. Στον πρώτο βαθμό, όταν ο υποψήφιος είναι έτοιμος για τη τελετή της μύησης, του δένουν τα μάτια και του ζητάνε να φορέσει ένα ειδικό παντελόνι ή εσώρουχο, όπου δεν υπάρχει καθόλου κάποιο μεταλλικό αντικείμενο. Αυτό το παντελόνι ανεβαίνει μόνο λίγο πιο πάνω από το αριστερό γόνατο. Στη συνέχεια κατεβάζουν το πουκάμισο του έτσι ώστε να μένει ακάλυπτος ο αριστερός του ώμος. Μετά βάζουνε γύρω από το λαιμό του και σε μερικές περιπτώσεις γύρω από τον αριστερό του ώμο, ένα σκοινί με θηλειά που ονομάζεται "Cabletow".
Μετά από σειρά ερωτήσεων και απαντήσεων, ο υποψήφιος μπαίνει στην αίθουσα όπου είναι συγκεντρωμένα τα μέλη. Καθώς μπαίνει στην αίθουσα ο υποψήφιος:
...Ο Πρεσβύτερος Διάκονος τη στιγμή εκείνη πιέζει το γυμνό αριστερό στήθος του μύστη με την μύτη του διαβήτη και ρωτά τον υποχήφιο: "Ενιωσες τίποτα;"Απάντηση: "Ναι ένιωσα".
Ο Πρεσβύτερος Διάκονος προς τον υποψήφιο, "Τί ήτανε;"
Απάντηση: "Ένα βασανιστήριο"
Ο Πρεσβύτερος Διάκονος: "Όπως αυτό είναι ένα βασανιστήριο στη σάρκα σου έτσι θα είναι στο μυαλό και τη συνείδηση σου αν ποτέ προ σπαθήσεις να αποκαλύψεις τα μυστικά της Μασονίας".
Μετά από μια προσευχή, ο αρχηγός της Στοάς ρωτά τον υποψήφιο, "Σε ποιόν αποθέτεις την πίστη σου;" Ο υποψήφιος απαντά, "Στον Θεό". Ο Σεβάσμιος τότε, παίρνει τον υποψήφιο από το δεξί χέρι και λέει, "Αφού στον Θεό αποθέτεις την πίστη σου, ανυψώσου ακολουθώντας τον ηγέτη σου και μη φοβάσε κανένα κίνδυνο".Μετά τον αφήνει να μετακινείται, έχοντας ακόμα τα μάτια δεμένα, στη στοά τρείς φορές και ο Σεβάσμιος τον ρωτάει από που έρχεται και προς το που πηγαίνει. Ο υποψήφιος απαντά "Από τη Δύση και ταξιδεύω προς την Ανατολή". Ο Σεβάσμιος τον ρωτά "Γιατί εγκαταλείπεις τη Δύση και ταξιδεύεις προς την Ανατολή;" Ο υποψήφιος άπαντα."Αναζητώ το φώς".
Από που έρχεται αυτό το "φως"; Όπως θα δούμε πιο κάτω στη παρά γραφο με τίτλο Shriners, η "Ανατολή" αναφέρεται στη Μέκκα, της Σαου δικής Αραβίας, την ιερότερη πόλη του Ισλάμ, δείχνοντας ότι η φιλοσο φία της Μασονίας βασίζεται στον ανατολικό μυστικισμό.
Ο υποψήφιος τότε γονατίζει, παίρνοντας μια θέση με τα πόδια του, που συμβολίζει το Μασονικό "τετράγωνο και το γνώμονα". Ο Κύριος λέει:
Αδελφέ...είσαι τώρα τοποθετημένος στην κατάλληλη θέση για να δώσεις τον ιερό όρκο του Εισερχόμενου Μαθητευόμενου Μασόνου (Δοκίμου), που σε διαβεβαιώ ότι δεν θα επιρρεάσει τη θρη σκεία σου ή την πολιτική σου. Αν θέλεις να δώσεις τον όρκο πές το όνομα σου και επαναλάμβανε μετά από μένα;
Εγώ, ο... ελευθέρα, με την βούληση μου ενώπιον του Θεού και της σεβαστής αυτής συγκέντρωσης των Ελεύθερερων και παραδεδεγ μένων Τεκτόνων, αφιερωμένος στον θεό και προτεινόμενος για την ιερή τάξη του Αγ. Ιωάννη, δίνω την ιερότερη και ειλικρινέστε ρη υπόσχεση και ορκίζομαι ότι πάντα θα αποδέχομαι, ποτέ δεν θα αποκρύπτω ή θα αποκαλύπτω μέρος ή μέρη, ή οποιαδήποτε τέχνη ή τέχνες, σημείο ή σημεία των μουσικών τεχνών και μυστηρίων του αρχαίου Ελευθεροτεκτονισμού, που έλαβα, που θα λάβω ή που θα καθοδηγώ, σε κανένα άτομο ή άτομα.
Η μακροσκελής διαβεβαίωση συνεχίζεται κι ο υποψήφιος υπόσχεται ότι δεν θα "γράψει, τυπώσει, σφραγίσει, διαφθείρει, κόψει, περικόψει, γράψει, ζωγραφίσει ή χαράξει" οποιοδήποτε από τα Μασονικά μυστη ριακά σύμβολα ή οποιοδήποτε "κινητό ή ακίνητο που βρίσκεται κάτω από τη σκέπη του ουρανού για το οποίο το ελάχιστο γράμμα, εικόνα, χαρακτήρας, σημάδι, σκιά, χρώμα ή ομοιότητα με το ίδιο μπορεί να γίνει Ευανάγνωστο ή δυσανάγνωστο για μένα ή άλλο άτομο του έξω κόσμου, με το οποίο τα μυστικά της Μασονίας μπορούν να αποχτηθούν παράνομα".
Μ' άλλα λόγια, τα βαθύτερα μυστικά της Μασονίας δεν πρέπει ποτέ να τυπώνονται, μόνο μεταδίδονται από ένα Μασόνο σε άλλο με αρχαίες προφορικές τελετουργίες και απαγγελίες- θυμηθείτε καλά ότι ο Ιησούς μας απαγόρεψε να δίνουμε όρκους. Στο κατά Ματθαίο, κεφάλαιο 5 εδάφιο 34, ο Ιησούς λέει:
Εγώ όμως σας λέω να μην ορκισθήτε καθόλου, ούτε εις τον ουρανό μην ορκισθήτε, διότι ο ουρανός είναι ο θρόνος του θεου
Ο όρκος για τον πρώτο βαθμό καταλήγει ως εξής:
Για όλα όσα έδωσα, την ιερότερη και ειλικρινέστερη μου υπό σχεση και όρκο χωρίς τον παραμικρό δισταγμό και πνευματικό περιορισμό, δεσμεύω τον εαυτό μου σε τιμωρία όχι λιγότερη από το να κοπεί ο λάρυγγας μου, να ξεριζωθει η γλώσσα μου και να καεί το σώμα μου στην τραχιά άμμο της θάλασσας, στο ρηχό νερό όπου η παλίρροια και η άμπωτης συμβαίνουν δυο φορές στο εικο σιτετράωρο. Βοήθησε με λοιπόν. Θεέ και κράτησε με δυνατό, να μην αθετήσω τον όρκο μου.
Ο υποψήφιος που είχε τα μάτια δεμένα σε όλη τη διάρκεια της μύστης, ρωτάται στη συνέχεια τι είναι αυτό που επιθυμεί περισσότερο και απαντά "Φως". Τότε η ομάδα κάνει ένα κύκλο γύρω του και ο Σεβάσμιος λέει: "Και είπε ο θεός, γεννηθήτω το φώς και εγένετο το φώς".
Τη στιγμή εκείνη όλη η αδελφότητα χειροκροτά και κτυπάνε το δεξί τους πόδι δυνατά στο πάτωμα και την ίδια ώρα λύνουν τα σκεπασμένα μάτια του υποψηφίου, που τυφλώνεται για λίγο από το πολύ φωτισμένο δωμάτιο. Λέγεται ότι, η ξαφνική έκθεση στο φώς αυτό είναι τόσο σοκαριστική που σε μερικές περιπτώσεις οι υποψήφιοι λιποθυμούσαν.
Αφού ο υποψήφιος "ήρθε στο φώς" του λένε ότι τα τρία μεγαλύτερα "φώτα" της Μασονίας είναι η Ιερή Βίβλος, το Τετράγωνο και τον Τέκτονα.
Τότε μαθαίνουν στον υποψήφιο το ποινικό σημείο, που αναφέραμε προηγουμένως, που είναι επίσης γνωστό και σαν "πρέπον φρουρό" που συνοδεύει τη νέα του θέση, αυτή του Δόκιμου Μασόνου. Του δείχνουν επίσης τη μυστική χειραψία ή "ψηλαφισμό του Δόκιμου Μασόνου". Το ψηλάφισμα γίνεται ως εξής:
Ενώνονται τα δεξιά χέρια όπως στη χειραψία καθένας πιέζει το νύχι του αντίχειρρα τον στη πρώτη φάλαγγα ή στο πάνω μέρος του δείκτη, το όνομα αυτού του σημείου είναι Boaz (ή Booz)..Είναι το όνομα τον αριστερού κiova του πρόναου, στον ναό τον Βασιλιά Σολομώντα και σημαίνει "ισχύς".
Στη συνέχεια ο μύστης ορκίζεται να στηρίζει τον Θεό και την πατρίδα του, αλλά και οι δύο αυτές υποχρεωθείς, παραβλέπονται στους επό μενους βαθμούς.
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΒΑΘΜΟΣ
Στον δεύτερο βαθμό ή βαθμό του Εταίρου, ο υποψήφιος μπαίνει στη στοά με τη βοήθεια της μυστικής κωδικής λέξης "Σκυββολέθ" και δίνει πρόσθετους όρκους. Στο βαθμό αυτό η ποινή που προβλέπεται σε περί πτωση αθέτησης του όρκου είναι η εξής:
Δεσμεύω τον εαυτό μου ότι δεν θα υποστώ λιγότερη τιμωρία από το να ανοιχτεί το αριστερό μου στήθος και η καρδιά και τα σπλάχνα μου να εκριζωθούν και να ριχτούν πάνω από τον αριστερό μου ώμο και να μεταφερθούν στην κοιλάδα της Τζεχοσαφάτ, για να γίνουν λεία στα άγρια θηρία της γης και τα αρπακτικά του ουρανού, αν ποτέ παραβιάσω μέρος από τον ιερό μου όρκο ή την υποχρέωση του Εταίρου Μασόνου, έτσι βοήθησε με Θεέ. και κράτησε με δυνατό να μην αθετήσω τον όρκο μου.
Βέβαια η μεταφορά ανθρώπινων καρδιών και οργάνων στην κοιλάδα της Τζεχοσαφάτ θα ήταν εξαιρετικά δαπανηρή, για να μην πούμε δύσκολη, ακόμα και για τον ισχυρό κόσμο της Μασονίας. Σε μια τουλάχιστον περίπτωση φάνηκε ότι οι Μασόνοι απέτυχαν να εκπληρώσουν την άγρια αυτή τιμωρία σε περίπτωση προδοσίας. Συμφώνα με τη πηγή της παρούσας πληροφορίας, ο Καπετάνιος Morgan, απλά και χωρίς τελε τουργικές διαδικασίες πνίγηκε στη Λίμνη Eric.
Στον υποψήφιο δείχνουν τώρα, στο δεύτερο βαθμό ένα νέο σύμβολο χαιρετισμού και μια νέα μυστική χειραψία την "ψιλάφιση αναγνώρισης".
Το αναγνωριστικό ψηλάφισμα, γίνεται παίρνοντας ο ένας το δεξί χέρι του άλλον, όπως στην χειραψία, και καθένας τοποθετεί τον αντίχειρα του ανάμεσα στο κοίλωμα που βρίσκεται μεταξύ των πρώτων φαλαγγών των δακτύλων μέσον και παράμεσον και πιέζουν τον αντίχειρα ανάμεσα στις αρθρώσεις. Αυτή είναι ανα γνωριστική χειραψία για τον βαθμό του Εταίρου και το όνομα της είναι Σκυββολέθ σημαίνει "στάχυ σίτου".
Τους δείχνουν επίσης και ένα άλλο ψηλάφισμα που λέγεται "πραγματικό ψηλάφισμα"
Το "πραγματικό ψηλάφισμα" του Εταίρου Μασόνου γίνεται τοποθετώντας τον αντίχειρα στην άρθρωση τον δεύτερου δακτύλου και λυγίζοντας τον αντίχειρα έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας να πιέζει το νύχι του αντίχειρα στην άρθρωση του άλλου...το όνομα της είναι Ζακέν και σημαίνει "σταθερότητα".
Αν ένας Μασόνος θέλει να "εξετάσει" τον άλλο, όταν γίνεται το αναγνωριστικό ψηλάφισμα για να δει π.χ αν είναι κάποιος κατάσκοπος, ενώ γίνεται το ψηλάφισμα δίνεται μια σειρά ερωτοαπαντήσεων, που είναι η εξής:
Ερ. "Τί είναι αυτό;"
Απ. "Ένα ψηλάφισμα."
Ερ. "Ψηλάφισμα τίνος;"
Απ. "Το ψηλάφισμα του Εταίρου Μασόνου"
Ερ. "Εχει όνομα;"
Απ. "Ηχεί."
Ερ. "θα μου το πείς;"
Απ. "Δεν το έλαβα, ούτε μπορώ να στο πληροφορήσω".
Ερ. "Τί θα το κάνεις;"
Απ. "Θα το συλλαβίσω ή θα το χωρίσω"
Ερ. "Χώρισε το και άρχισε".
Απ. "Οχι άρχισε εσύ"'.
Ερ. "Εσυ αρχίζεις".
Απ. "ΖΑ"
Ερ. "KEN"
Απ. "ΖΑΚΕΝ"
Ερ. "Σωστά, αδελφέ, ΖΑΚΕΝ σε χαιρετώ".
Οσο ανόητα και αν φαίνονται όλα αυτά βοηθούν να προστατευτεί η στοά από την εισχώρηση οιονδήποτε ξένων, θυμηθείτε, όλα αυτά αποστηθίζονται. Τίποτα από αυτά δεν γράφτηκε ποτέ. Μεταδίνονται από στόμα σε στόμα για εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες χρόνια τώρα. Ο Ουίλ λίαμ Μόργκαν, ο πρώτος Αμερικανός που τόλμησε να αποκαλύψει αυτά τα μυστικά, πλήρωσε με τη ζωή του. Ωστόσο, το αντίκτυπο από τη δολοφονία του Μόργκαν ήταν τέτοιο που η Μασονία εξοντώθηκε κατά τη διάρκεια του 1830.
Φυσικά οι Μασόνοι σήμερα, προσπαθούν να μας πουν ότι η εταιρία τους ξεκίνησε το 1700. Ωστόσο, στη Μασονική ομιλία που δίνεται στον υποψήφιο λίγα λεπτά μετά την διδασκαλία των νέων ψηλαφίσεων, ο ομιλητής εξηγεί το εξής:
Αδελφέ, δουλεύουμε στη Μασονία για ίδιο όφελος αλλά οι πα τέρες που προηγήθηκαν, δούλεψαν στη Μασονία και για ίδιο όφε λος αλλά και για την ιδεολολογία της Μασονίας. Εργάστηκαν στην οικοδόμηση του ναού τον Σολομώντα, αλλά και σε άλλα Μασονικά οικοδομήματα... Αδελφέ, το πρώτο πράγμα που τραβά την προσοχή μας, είναι οι δύο μεγάλοι κίονες, ο ένας στην αριστε ρή πλευρά και ο άλλος στην δεξιά του πρόναου τον ναού, το όνομα αυτού στα αριστερά είναι Boatz και δηλώνει τη δύναμη και το όνομα αυτού στα δεξιά είναι Ζακέν που σημαίνει σταθερότητα και δηλώνει την θεμελίωση, αναφέρονται σε ένα κείμενο στις γρα φές όπου ο Θεός είπε: "Με τη δύναμη θα εγκαθιδρυθεί ο Οίκος αυτός."
Έτσι σε μια μόνο ομιλία, η Μασονία τοποθετείται χρονικά στην εποχή του ναού του Σολομώντα (το 1000 πχ). Η ομιλία συνεχίζει εξηγώντας τις διάφορες συμβολικές έννοιες της Μασονίας, που θα ενδιέφεραν αυτούς που θέλουν να μελετήσουν περισσότερο το θέμα αυτό.
ΤΡΙΤΟΣ ΒΑΘΜΟΣ
Στον τρίτο βαθμό ή βαθμό του Διδασκάλου Μασόνου, ο υποψήφιος μπαίνει στη στοά με τη κωδική λέξη "Τουβαλκαϊν". Η λέξη αυτή είναι το όνομα του γιου του Λαμέχ, απογόνου του Αγγέλου του Φωτός Εβλις και σημαίνει ''δεσποτεία επι του κόσμου". ΙΙροτού δώσει τον όρκο και μετά την άφθονη συμβολική τελετουργία, ο Σεβάσμιος αναφέρει τον θάνατο σε κάποιο σημείο σαν "την ασημένια χοροή που χαλάρωσε ή την χρυσή κούπα που έσπασε..."
Τώρα θα αναφερθούμε στους όρκους αυτού του βαθμού. Στον όρκο του τρίτου βαθμού βλέπουμε μερικές ύπουλες αξιοσημείωτες ωστόσο, παρεκλίσεις από τα όσα διδάσκει ο Χριστιανισμός. Ο όρκος είναι μακροσκελής, ένα μέρος του αναφέρει:
Υπόσχομαι και ορκίζομαι ότι δεν θα βλάψω αυτή τη στοά. ούτε ένα αδελφό τον βαθμού αυτού ούτε θα ανεχθώ προδοσία -του μπορεί να γίνει από άλλους και αν είναι στη δύναμη μου θα το αποτρέψω.
ΙΙαρατηρήστε ότι ορκίζονται να μην εξαπατήσουν ποτέ ένα αδελφό Μασόνο, ενώ δεν γίνεται καμμιά αναφορά για τους υπόλοιπους ανθρωπους.
Υπόσχομαι και ορκίζομαι ότι δεν θα καλολογήσω ποτέ ένα αδελφό Διδάσκαλο Μασόνο, ούτε πίσω από την πλάτη του ούτε μπροστά τον, αντίθετα θα τον ειδοποιήσω για όλους τους κινδύ νους, αν είναι στη δύναμη μου.
Αν και οι Μασόνοι δηλώνουν ότι δέν προσπαθούν να προσηλυτί σουν, είναι φανερό ότι επιθυμούν την ένταξη στην Μασονία, ατόμων που κατέχουν σημαντικές θέσεις στη κρατική μηχανή ενός έθνους.Έτσι πολλοί Μασόνοι που διαπράττουν κάποια παρανομία, σχεδόν όλοι απαλάσσονται από την ποινική καταδίωξη από τους αδελφούς Μασόνους, που βρίσκονται σε δικαστικές θέσεις. Οι Μασόνοι που είναι δικαστές, έχουν προωθηθεί από την Στοά στους υψηλότερους βαθμούς με τα χύτατο ρυθμό, με σκοπό από τη θέση τους να προστατεύουν και να αθω ώνουν τους τυχόν κατηγορούμενους αδελφούς Μασόνους, που με ειδικά σημεία έπαιρναν το μήνυμα ότι είναι αδελφοί Μασόνοι.
Επιπλέον, υπόσχομαι και ορκίζομαι ότι θα υπακούω πάντα σε όλα τα σύμβολα και διαταγές, που θα μου δίνονται, στέλνονται ή παραδίνονται, από το χέρι ενός αδελφού Διδασκάλου, ή από το συμβούλιο μιας νόμιμα σχηματισμένης στοάς.
Ακόμα υπόσχομαι και ορκίζομαι ότι τα μυστικά ενός Διδασκάλου Μασόνου, που μου δίνονται για να τα μεταχειριστώ σαν μυστικά και γνωρίζοντας ότι πρέπει να είναι μυστικά, θα τα διαφυλλάξω και θα τάχω τόσο ασφαλή και απαραβίαστα στην καρ διά μου, όσο είναι και στη δική του, όταν μου τα εμπιστεύεται, εκτός και αν πρόκειται για μυστικά που αφορούν προδοσία ή φόνο, που τότε αφήνεται στην δική μου κρίση.
Με άλλα λόγια, αν ένας Διδάσκαλος Μασόνος, ομολογήσει σε κάποιον άλλο αδελφό του ότι σκότωσε κάποιον ή ότι πρόκειται να εκτελέσει μια προδοτική πράξη εναντίον της χώρας του και του ζητήσει να το κρατήσει μυστικό, τότε ο όρκος δεν τον υποχρεώνει να το πληροφορήσει στις αρχές, αλλά του επιτρέπει να πράξουν ανάλογα με την κρίση τους. Αφ'ότου, ο μυημένος φτάσει στο βαθμό της Βασιλικής Αψίδας, η επιλογή αυτή -αν θα μαρτυρήσει τέτοιου είδους μυστικό- ουσιαστικά δεν υπάρχει γιατί η Τάξη απαιτεί αυστηρή πειθαρχία στους ανωτέρους. Ο Αιδεσιμώτατος C.G. Finney έγραψε το 1869 "Ο Ελευθεροτεκτονισμός γίνεται όλο και χειρότερος, καθώς προχωρεί κανείς από τους χαμηλώτερους προς τους ανώτερους βαθμούς".
Ο όρκος που δίνεται, όσον αφορά την τιμωρία που θα υποστεί ένας μύστης του τρίτου βαθμού, σε περίπτωση αθέτησης της υπόσχεσης του, είναι ο εξής:
Δεσμεύω τον εαυτό μου να υποστεί τιμωρία όχι λιγότερη από το να κοπεί το σώμα μου στη μέση και να χωριστεί σε Βόρειο και Νότιο κομμάτι, τα σωθικά μου να καούν και η στάχτη τους να σκορπιστεί στους τέσσερεις ανέμους, ώστε να μην μείνει το παραμικρό ίχνος από μένα που θα με θυμίζει στους αδελφούς μου, αν φανώ τόσο πρόστυχος και άθλιος, αν ποτέ παραβιάσω οποιοδήποτε μέρος τον ιερού όρκου που δίνω σαν Διδάσκαλος Μασόνος. Θέε, βοήθησε με και κράτησε με δυνατόν να τα καταφέρω.
Στην συνέχεια δείχνουν στον υποψήφιο το "Μεγάλο Σημείο του Κινδύνου". Το σημείο δίνεται με την ανύψωση και των δυο χεριών έτσι ώστε τα μπράτσα να εκταθούν κάθετα προς το σώμα, σχηματίζοντας μια γωνία 90 μοιρών με τους αγκώνες έτσι ώστε οι παλάμες να κατευθύνο νται ευθεία προς τα πάνω. Οι λέξεις που συνοδεύουν αυτή τη συμβολική κίνηση, που χρησιμοποιείται σε περίπτωση κινδύνου, είναι: "Ω! Κύριε, θεέ μου! Δεν υπάρχει καθόλου βοήθεια για τον γιό της χήρας;" Καθώς ακούγονται από τα χείλια του υποψήφιου οι τελευταίες λέξεις, πέφτουν τα χέρια του, "με τέτοιο τρόπο που να δείχνει ιεροπρέπεια".
Αυτός υποτίθεται ότι είναι ο συμβολισμός που έγινε και οι λέξεις που ειπώθηκαν από τον Χίραμ Αμπιφ -τον κύριο οικοδόμο του ναού του Σολομώντα, που εθεωρείτο σαν ο μεγαλύτερος Διδάσκαλος Μασόνος όλων των εποχών, λίγο πριν δολοφονηθεί από τους δόκιμους Μασόνους γνωστούς σαν Jwes, που προσπάθησαν να τον εξαναγκάσουν να αποκαλύψει τη τοποθεσία όπου βρισκόταν ο ιερός θησαυρός του Ενόχ, που είχε ανακαλυφθεί τυχαία κατά τη διάρκεια ανασκαφών που έγιναν στον Ναό. Ο θησαυρός αποτελείτο από:
Χρυσά και ορειχάλκινα πιάτα, με Αιγυπτιακά Ιερογλυφικά, που έλεγαν την ιστορία του κόσμου και τα αρχαία μυστήρια του Θεού, που ο Ενόχ τα διατήρησε τοποθετώντας τα σε ένα μέρος στο λόφο...Ο Ενόχ έθαψε τη μυστική αναφορά, για να την διαφυλάξει, λίγο πριν από την μεγάλη καταστροφή (τον Κατακλυσμό) προβλέποντας ότι, μετά τον κατακλυσμό ένας απόγονος Ισραηλι τών θα ανακάλυπτε τον θαμμένο ιερό θησαυρό.
Η Μασονία είναι γεμάτη από αναφορές στον "γιό της χήρας". Η έκ φραση αυτή χρονολογείται από την εποχή του Αιγυπτιακού αποκρυφισμού Η χήρα είναι η Αιγυπτιακή θεά Ισιδα, που χήρεψε μετά το θάνατο του συζύγου της Όσιρι. Στην κίνηση που συμβολίζει την τιμωρία στον τρίτο βαθμό, τοποθετείται το δεξί χέρι στην αριστερή πλευρά του σώματος στην περιοχή των σπλάχνων με την παλάμη ανοικτή και τον αντίχειρα δίπλα στην κοιλιά, έτσι που το χέρι να κινείται κατά μήκος της κοιλίας. Η όλη κίνηση γίνεται πολύ γρήγορα. Ο συμβολισμός αυτός παριστάνει την τιμωρία που προβλέπεται στον όρκο που δίνουν: Να κοπεί το σώμα τους στα δυο.
Ο αναγνωριστικός χαιρετισμός γίνεται πιέζοντας τον αντίχειρα ανάμεσα στις αρθρώσεις του δεύτερου και του τρίτου δακτύλου, στο σημείο όπου συνδέονται με την παλάμη, "το όνομα της χειραψίας είναι Τουβαλκάϊν. Είναι η αναγνωριστική λέξη για τον βαθμό του Διδασκάλου Μα σόνου".
Στη συνέχεια τα μέλη της στοάς αναπαριστούν τον θάνατο του Χίραμ Αμπίφ και δείχνουν στον υποψήφιο ένα ακόμα αναγνωριστικό ψηλάφισμα, με το όνομα "Πέλμα του Λιονταριού" ή "Ψηλάφισμα του Διδασκάλου". Λέγεται ότι παριστάνει την κίνηση με την οποία βγάλανε από τον τάφο του τον Χιράμ. Η κίνηση αυτή είναι η εξής: Πιάνει ο ένας το χέρι του άλλου, όπως σε μια χειραψία και βάζει ο ένας τα νύχια των τεσσάρων δακτύλων του στον καρπό του άλλου.
Αυτό συμβολίζει τον θάνατο του Χιράμ. Μερικές μέρες μετά την ταφή του, η σάρκα των χεριών του άρχισε να σαπίζει και έπρεπε έτσι να τον τραβήξουν από τον καρπό έξω από τον τάφο. Αυτή είναι η Μασονική εκδοχή της ανάστασης.
Είναι αρκετά ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι η κίνηση αυτή είναι τόσο σημαντική για τις βασικές έννοιες των μυστικών εταιρειών, που χρησιμοποιείται στη μαγεία, στις τελετουργίες του Wicca, όπου είναι γνωστή σαν "Η Λαβή του Λιονταριού της Φυλής του Τζουχάτ". Χρησιμοποείται επίσης και σε άλλη τελετουργία μύησης, που δεν συνδέεται ούτε με τις μυστικές εταιρείες ούτε με τη Μασονία. Στον Ναό των μυήσεων του Μορμονισμού (Εκκλησία του Ιησού Χριστού των Αγίων Τελευταίων Ημερών) διδάσκεται η ίδια λαβή σαν η "Δεύτερη Ένδειξη της Ιεροσύνης του Μελχισεδέκ" και ονομάζεται επίσης "Η Δυνατή Λαβή του Λιονταρίσιου Πέλματος".
Μετά από εκτενείς πρόσθετες προφορικές οδηγίες, τελειώνει η τελετή και ο μύστης αποκτά τους τρείς πρώτους βαθμούς της Μασονίας. Λέγεται ότι το 75% των Μασόνων δεν προχωρεί ποτέ παραπέρα από τους βαθμούς αυτούς.
Η αποκάλυψη των μυστικών αυτών είναι και ο λόγος για τον οποίο δολοφονήθηκε ο Μόργκαν. Τί γνωρίζουμε σχετικά με τους απαγωγείς του; Οι ακριβείς λεπτομέρειες της δολοφονίας του δεν ήταν γνωστές μέχρι το 1848, όταν, ένας από τους τρείς Μασόνους που ήταν μπλεγμένος στο έγκλημα, το ομολόγησε στον γιατρό του λίγο πριν πεθάνει, ελπίζοντας άφεσιν αμαρτιών. Η υπόθεση βγήκε στη δημοσιότητα το 1845 όταν δημοσιεύτηκε στον τύπο πρωτοσέλιδο με τίτλο "Ομολογία. Η δολοφονία του Ουίλλιαμ Μόργκαν, ομολογήθηκε από τον άνθρωπο που με τα ίδια του τα χέρια, τον έρριξε από τη βάρκα στον Νιαγάρα ποταμό." Ο ομολογητής, ο Χένρυ Βάλανς, είπε ότι από εκείνη την νύχτα ήταν πολύ δυστυχισμένος:
Όπου και αν πήγαινα, ότι και αν έκανα, ήταν αδύνατο να αποβάλω το έγκλημα αυτό από τη συνείδηση μου. Το στίγμα του Καιν ήταν πάνω μου, ήταν η κατάρα του πρώτου φόνου, η κηλίδα του αίματος ήταν πάνω στα χέρια μου και δεν μπορούσε να ξεπλυθεί.
Οι συνωμότες απήγαγαν τον Μόργκαν και τον εκδότη του στη Μπατάβια της Νέας Υόρκης, αλλά ο εκδότης σώθηκε επειδή έξαλ λοι πολίτες της Μπατάβια καταδίωξαν τους απαγωγείς. Ο Μόργκαν δεν στάθηκε το ίδιο τυχερός και οι Μασόνοι προκάλεσαν τόση μεγάλη σύγχυση, που ήταν αδύνατο να εξυχνιασθεί το γεγονός.
Οι δικαστές ήταν εντελώς ανίκανοι να προχωρήσουν εναντίον της πλατιά διαδεδομένης συνωμοσίας, που δημιουργήθηκε ανάμεσα στους Μασόνους...Φάνηκε ότι δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα με τους δικαστές, τους σερίφηδες, τους μάρτυρες ή τους ενόρκους.
Οι Μασόνοι...δημοσίευσαν δυο πλαστές εκδόσεις έργων του Μόργκαν και τις κυκλοφόρησαν σαν αυθεντικές εκδόσεις που τις είχε κάνει τάχα ο ίδιος ο Μόργκαν. Οι εκδόσεις αυτές έγιναν για να εξαπατηθούν οι Μασόνοι, που δεν είχαν δεί ποτέ το βιβλίο του είχαν όμως επιρρεάσει την Αμερικάνικη Μασονία. Το 1826, όταν ο Μόργκαν εξέδωσε το βιβλίο του, υπολογιζόταν ότι υπήρχαν στην Αμερική 50. 000 Ελευθεροτέκτονες. Λέγεται ότι, εξαιτίας τον βιβλίου, 45.000 από αυτους εγκατέλειψαν τη Μασονία και έκλεισαν 2.000 στοές. Ο συγγραφέας William J. Whalen, γράφοντας το 1958 εξήγησε:
Σαν συνέπεια του σκανδάλου ήταν η δημιουργία του αντι Μασονικού κόμματος. Κέρδισαν 128.000 ψήφους στις εκλογές τον 1830 και κατέβασε τον Βερμόντ στις προεδρικές εκλογές τον 1832. Ο Ρόντ Αϊλαντ και ο Βερμόντ πέρασαν νόμους εναντίον των όρκων αίματος των Μασόνων. Χιλιάδες Μασόνοι έκαψαν τους μανδύες τους. Σε μερικά χρόνια, τα μέλη των στοών της Νέας Υόρκης έπεσαν από 30.000 σε 300, άμεση συνέπεια του περιστατικού του Μόργκαν.William T. Still
Αποσπάσματα απο το βιβλίο «Το αρχαίο σχέδιο των μυστικών εταιρειών».