Δεν έχει τέλος! Νέος τύπος κορονοϊού βρέθηκε σε άγρια τρωκτικά στη Σουηδία

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουψάλα στη Σουηδία ανακάλυψαν έναν νέο τύπο κορονοϊού σε τρωκτικά.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI) την Τετάρτη, εξέτασε περίπου 260 τρωκτικά στην κομητεία Örebro της Σουηδίας και έδειξε ότι ο «ιός Grimsö» είναι διαδεδομένος στα τρωκτικά σε αυτήν την περιοχή.

Το Myodes glareolus είναι ένας τύπος τρωκτικού που έχει κοκκινοκαφέ γούνα με μερικά γκρίζα μπαλώματα. Η ουρά του είναι επίσης περίπου το ήμισυ του μήκους του σώματός του, το οποίο έχει μήκος περίπου 4-6 εκατοστά. Βρίσκονται σε πάρκα, φράχτες και κήπους, τρώνε φρούτα, ξηρούς καρπούς και μικρά έντομα, σύμφωνα με το Wildlife Trusts.

Ερευνητές στο Επιστημονικό Κέντρο Zoonosis του πανεπιστημίου μελέτησαν την αλληλεπίδραση των ιών που μεταφέρονται από τα ζώα στον άνθρωπο. Ο «ιός Grimsö» θεωρείται εποχιακός τύπος COVID-19 και μπορεί να μεταδοθεί στον άνθρωπο από τρωκτικά και ποντίκια.

«Ακόμα δεν γνωρίζουμε ποιες πιθανές απειλές μπορεί να αποτελέσει ο ιός Grimsö για τη δημόσια υγεία», δήλωσε ο καθηγητής Åke Lundkvist, επικεφαλής του Επιστημονικού Κέντρου Zoonosis. «Ωστόσο, με βάση τις παρατηρήσεις μας και τους προηγούμενους κορονοϊούς που εντοπίστηκαν, υπάρχει καλός λόγος να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τον κορονοϊό στα άγρια ​​τρωκτικά».

Με τις μολυσματικές ασθένειες που συνδέονται με τα τρωκτικά σε άνοδο, η έρευνα γύρω από τα ζώα-ξενιστές είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση μελλοντικών εστιών.