Τι αποκάλυψε ένα κρανίο ηλικίας 6.000 ετών στην Ταϊβάν

Μια διεθνής ομάδα ερευνητών από την Αυστραλία, την Ιαπωνία, την Ταϊβάν και το Βιετνάμ, ισχυρίζεται ότι απέδειξε την ύπαρξη ενός αυτόχθονου πληθυσμού Αυστρονησίων, την ύπαρξη του οποίου θυμόντουσαν μόνο από μύθους και θρύλους.

Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, τα οστά κρανίου και μηριαίου οστού ηλικίας 6.000 ετών που βρέθηκαν σε ένα σπήλαιο στη νοτιοανατολική Ταϊβάν, ανήκαν σε «Νεγρίτες» (Negritos), μια εθνοτική ομάδα που σήμερα ζει στις Φιλιππίνες, στη χερσόνησο της Μαλαισίας και στα νησιά Ανταμάν.

«Πριν από τη μελέτη μας, κάποιοι από εμάς γνώριζαν για την ύπαρξη των μικρόσωμων ιθαγενών της ανατολικής Ταϊβάν, αλλά οι αναφορές ήταν ασαφείς και δεν είχαν επιβεβαιωθεί», δήλωσε στην εφημερίδα South China Morning Post ο Hung Hsiao-chun, ανώτερος ερευνητής Αρχαιολογίας και Φυσικής Ιστορίας στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας και συγγραφέας της νέας μελέτης.

Οι πρόγονοι των σύγχρονων αυτόχθονων ομάδων

Σύμφωνα με τα ευρήματα των αρχαιολόγων, ο πληθυσμός των κυνηγών-τροφοσυλλεκτών ζούσε στην Ταϊβάν για δεκάδες χιλιάδες χρόνια πριν το νησί κατοικηθεί από τους Αυστρονήσιους – τους προγόνους των σύγχρονων αυτόχθονων ομάδων.

Κατά την εξέταση των οστών, οι ερευνητές επιβεβαίωσαν ότι τα κρανία που βρέθηκαν στο σπήλαιο της Ταϊβάν Xiaoma, ήταν παρόμοια με άλλα κρανία Νεγρίτων. Τα οστά του μηριαίου οστού που βρέθηκαν κοντά στο κρανίο, προέρχονταν από το ίδιο άτομο, μια νεαρή γυναίκα που είχε ύψος περίπου 1.37μ.

«Σε αρκετά σπήλαια της ανατολικής Ταϊβάν, τα αρχαία αρχαιολογικά στρώματα έχουν δείξει ότι κυνηγοί-συλλέκτες ζούσαν στην περιοχή αυτή πριν από τουλάχιστον 30.000 χρόνια. Επομένως, τα ευρήματα στο Xiaoma πριν από περίπου 6.000 χρόνια ανήκαν σε ανθρώπους του ίδιου αρχαίου πληθυσμού, αλλά από μεταγενέστερη χρονική περίοδο», εξήγησε ο Hung.

Ωστόσο, το χρονικό πλαίσιο εγείρει ερωτήματα. Τα κρανία των Νεγρίτων είναι ηλικίας περίπου 6.000 ετών, ενώ οι πληθυσμοί των Αυστρονησίων χρονολογούνται πριν από περίπου 5.000 χρόνια. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει είτε ότι οι κάτοικοι των σπηλαίων ήταν απόγονοι των πρώτων ανθρώπων που έφτασαν στην Ταϊβάν πριν από 30.000 χρόνια, είτε ότι έφτασαν εκεί πριν από τις άλλες ομάδες.

Πώς εξαφανίστηκαν οι Νεγρίτες

Ο Hung δήλωσε στο SCMP ότι θα μπορούσε να έχει υπάρξει «διασταύρωση μεταξύ των Νεγρίτων και των πρώτων Αυστρονεζικών πληθυσμών που έφτασαν στην Ταϊβάν πριν από περίπου 5.000 χρόνια».

Οι ερευνητές σημειώνουν επίσης στο άρθρο τους ότι η ύπαρξη τέτοιων μικρόσωμων, σκουρόχρωμων ανθρώπων αναφέρεται σε έγγραφα από τη δυναστεία Quin.

Ο Hung δήλωσε επίσης ότι οι Νεγρίτες πιθανότατα εξαφανίστηκαν επειδή δεν μπόρεσαν να προσαρμοστούν στις γεωργικές κοινωνίες όταν εκδιώχθηκαν από τον βιότοπό τους και αγωνίστηκαν να βρουν έναν νέο τρόπο ζωής.

Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «World Archeology».

ρωσική τράπεζα και Πούτιν