Κοινωνία

Στο "τραπέζι" το ενδεχόμενο διοδίων στο κέντρο της Αθήνας-Τι λέει ο πρόεδρος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων

Ακούνητα οχήματα στον Κηφισό. Ακινητοποιημένα στις γέφυρες της Λ. Κηφισίας. Φρακάρισμα στα φανάρια της Λ. Αλεξάνδρας. Ασφυξία στο Σύνταγμα. Εικόνες που είχαμε ξεχάσει, επανήλθαν, για να κάνουν ακόμη πιο δύσκολη την καθημερινή μετακίνησή μας. Μετά το τέλος των lockdown η κίνηση στην πρωτεύουσα δείχνει χειρότερη από ποτέ. Το σενάριο περί διοδίων στο κέντρο της Αθήνας θα φέρει περισσότερη κίνηση στην πρωτεύουσα ή θα βοηθήσουν στην αποσυμφόρηση;

Τα σενάρια περί διοδίων

Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται το ενδεχόμενο πληρωμής διοδίωνγια την είσοδο στο κέντρο της Αθήνας, μέτρο που ισχύει σε κάποιες χώρες του εξωτερικού, όπως έκανε γνωστό ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής. Παράλληλα σε ό,τι αφορά τον δακτύλιο στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, ο κ. Καραμανλής είπε πως θα τεθεί σε ισχύ κανονικά από τις 25 Οκτωβρίου και έδωσε διευκρινίσεις για τη λειτουργία του. Συγκεκριμένα, είπε ότι θα κινούνται ελεύθερα τα υβριδικά και euro 6 οχήματα, ενώ επεσήμανε ότι θα υπάρξει μείωση άνω του 50% στις άδειες που είχαν δοθεί μέχρι τώρα για ελεύθερη μετακίνηση στο δακτύλιο.

Ωστόσο η είδηση για ενδεχόμενο πληρωμής διοδίων για την είσοδο στο κέντρο της Αθήνας έχει προκαλέσει σχόλια και αντιδράσεις και μόνο στο άκουσμά του. Το Newsbomb.gr επικοινώνησε με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), ο Παναγιώτης Παπαντωνίου ο οποίος μας ανέφερε: «το μέτρο αυτό κινείται στην σωστή κατεύθυνση αλλά χρειάζεται προσοχή στο πώς θα εφαρμοστεί ώστε να μην δημιουργηθούν κοινωνικοί αποκλεισμοί. Θα πρέπει να γίνει με τον πιο δίκαιο τρόπο».

Και πρόσθεσε: «θεωρώ επίσης ότι ο δακτύλιος με τα “μονά - ζυγά” που εφαρμόζεται τα τελευταία 40 χρόνια θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί. Θα πρέπει να μπουν νέα κριτήρια. Όμως θα πρέπει να υπάρξει ισορροπία στο ποια θα είναι αυτά τα κριτήρια και ποια θα είναι η πολιτική τιμολόγησης. Ο Δακτύλιος είναι ένα μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας. Θα πρέπει λοιπόν να εξετάσουμε ξανά σε τι βαθμό πρέπει να περιοριστεί η κυκλοφορίας για να έχει αποτελέσματα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γιατί έχει τόση κίνηση – Τι δείχνει η έρευνα του ΕΜΠ

Συγκοινωνιολόγοι και ειδικοί επιστήμονες, που μετείχαν στη σχετική έρευνα του Πρώτου Προγράμματος και στην εκπομπή «Το GPS της επικαιρότητας», σε συνεργασία με το ΕΜΠ, τοποθετήθηκαν επίσημα σε μια προσπάθεια να δώσουν απάντηση στο «γιατί υπάρχει τόση κίνηση».

Σύμφωνα με την έρευνα, οι επιστήμονες προειδοποίησαν ότι αν δεν ληφθούν μέτρα, η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη στους δρόμους της Αθήνας με την κίνηση, επηρεάζοντας μέχρι και την αξία των ακινήτων σε ορισμένες περιοχές. Όπως εξήγησαν, η επιστροφή στην κανονικότητα οδήγησε σε αύξηση της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας, με το μποτιλιάρισμα να εμφανίζεται και πάλι σε καθημερινή βάση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο συγκοινωνιολόγος και υποψήφιος διδάκτωρ στο ΕΜΠ, Παναγιώτης Τζούρας, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020:

  • Η αύξηση του φόρτου στον Κηφισό είναι 10% με 15% και στη Λεωφόρο Κηφισίας ξεπερνά το 30%.
  • Οι καθυστερήσεις κατά τις πρωινές ώρες αιχμής στον Κηφισό ξεπερνούν τα 25 με 30 λεπτά και στην Αττική Οδό φτάνουν τα 10 με 15 λεπτά.
  • Καθυστερήσεις καταγράφονται και στον Περιφερειακό Υμηττού, με συνέπεια να εντείνονται καθημερινά ο εκνευρισμός και η κούραση οδηγών και επιβατών.
  • Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) είναι ο μεγάλος «χαμένος» ελέω πανδημίας Covid-19. Οι επικυρώσεις εισιτηρίων βρίσκονται περίπου στα 3/4 σε σχέση με το 2019. Το υπόλοιπο 1/4 των καθημερινών επικυρώσεων έχει πάει στο... αυτοκίνητο, καθώς πολίτες αποφεύγουν τα ΜΜΜ λόγω κορονοϊού.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Τρόμος-Έτσι ξαφνικά εμφανίστηκαν χιλιάδες Ρώσοι των δυνάμεων “Βορράς” στο μέτωπο-Ενισχύουν με στρατό την Μολδαβία Ρουμανία και ΗΠΑ

Οι Αμερικανοί τρέχουν στην Μολδαβία για να σώσουν την Οδησσό;-Η Μόσχα είναι έτοιμη για μια μεγάλων διαστάσεων χερσαία...